Tevreden telecommunicatie gebruikers
Het BIPT peilt jaarlijks naar de tevredenheid van de telecommunicatie gebruikers.
De bekomen resultaten wijzen op globale tevredenheid, maar tezelfdertijd op de achteruitgang van Facebook en WhatsApp. Dit blijkt niet uit schandalen en recente onbetrouwbaarheid, Facebook is al een tijdje op zijn retour.
Langs het internet televisie kijken steeg van 35 % verleden jaar, naar 40 % dit jaar. Betaaltelevisie en VOD of video op verzoek steeg van 32 % in 2020, naar 40 % in 2021. Daarentegen zakt vaste telefonie verder weg van 53 % in 2020, naar 46 % in 2021. Bij de Belgische bevolking gebruikt 93 % mobiele telefonie, 91 % heeft internet in huis en 81 % beschikt over digitale televisie.
Dit jaar heeft 60 % van de bevolking geen problemen met zijn operator, dit is een verbetering tegenover verleden jaar toen dit nog 55 % was. Langs de website van het BIPT kan men operatoren en dienstverleners van telecommunicatie en post onderling vergelijken. Liefst 40 % van de gebruikers van dergelijke dienst wijzigden van tariefplan en gingen naar een voordeliger tarief. Zelfs 35 % van de gebruikers wijzigde van telecomoperator. Tevredenheid is er ook bij onze radioamateurs, ons ledenaantal blijft stijgen.
De bekomen resultaten wijzen op globale tevredenheid, maar tezelfdertijd op de achteruitgang van Facebook en WhatsApp. Dit blijkt niet uit schandalen en recente onbetrouwbaarheid, Facebook is al een tijdje op zijn retour.
Langs het internet televisie kijken steeg van 35 % verleden jaar, naar 40 % dit jaar. Betaaltelevisie en VOD of video op verzoek steeg van 32 % in 2020, naar 40 % in 2021. Daarentegen zakt vaste telefonie verder weg van 53 % in 2020, naar 46 % in 2021. Bij de Belgische bevolking gebruikt 93 % mobiele telefonie, 91 % heeft internet in huis en 81 % beschikt over digitale televisie.
Dit jaar heeft 60 % van de bevolking geen problemen met zijn operator, dit is een verbetering tegenover verleden jaar toen dit nog 55 % was. Langs de website van het BIPT kan men operatoren en dienstverleners van telecommunicatie en post onderling vergelijken. Liefst 40 % van de gebruikers van dergelijke dienst wijzigden van tariefplan en gingen naar een voordeliger tarief. Zelfs 35 % van de gebruikers wijzigde van telecomoperator. Tevredenheid is er ook bij onze radioamateurs, ons ledenaantal blijft stijgen.